Sprzedaż tabletów maleje

Raport wykonany przez firmę Forrester potwierdził trwający spadek sprzedaży tabletów. W II kwartale 2015 roku sprzedaż tabletów zmalała aż o 3,7 mln sztuk w stosunku do II kwartału roku ubiegłego. Bieżący rok zapowiada się jako najgorszy dla rynku tabletów. Wynika to ze spadku popularności tych urządzeń wśród konsumentów indywidualnych oraz winy samych producentów, którzy ostatnimi czasy skupili się na produkcji phabletów, które zapełniają rynek i blokują sprzedaż tabletów.

Jednak tablety wciąż cieszą się popularnością w biznesie. Firma Forrester twierdzi, że 29% badanych firm zapewnia swoim pracownikom służbowe urządzenia. W pozostałych firmach pracownicy chętnie wykorzystują swoje prywatne. Ponad połowa badanych pracowników twierdzi, że z tabletów w pracy korzysta minimum raz na tydzień.

Według prognozy Forrestera trend na tablety w pracy będzie się zwiększał. Powinno to dać do myślenia producentom, że zysków należy szukać właśnie w sektorze biznesowym, niż koncentrować się na kliencie indywidualnym.

Dodaj komentarz