Yanosik rozszerza działalność o produkty dla firm

Chcesz zmienić coś w swojej firmie i nie wiesz, od czego zacząć? Nie wiesz, jak jednocześnie zadbać o interesy swoje i pracowników? Szukasz złotych środków, nietuzinkowych pomysłów
i sposobów na to, by działać efektywniej? Yanosik, wspierający dotąd największą społeczność kierowców, od teraz będzie wspierał także przedsiębiorców.

Właściciele firm coraz częściej doceniają przydatność systemów monitorowania pracy zespołu, bieżącego wglądu w trasy swych kierowców i zarządzania zadaniami w firmie. Uważają, że inwestycja w tego typu system zwraca się z nawiązką – zmniejszają się wydatki na paliwo, praca idzie szybciej, dostawa towarów sprawniej, a klientów z każdym dniem przybywa. Kontrola według nich działa na zespół motywująco. Jednak wśród pracowników prawdopodobnie żaden system monitoringu nie budził dotychczas pozytywnych skojarzeń. W ich oczach monitoring był zawsze ostrym narzędziem kontroli – bronią w rękach pracodawcy. Yanosik to pierwsza tego rodzaju usługa, która takie podejście ma diametralnie zmienić.

Yanosik rozwozi pizzę i dostarcza towar

Yanosik od kilku lat jest znany w Polsce jako system wzajemnej pomocy na drodze. Asystent kierowcy w postaci terminala albo aplikacji (pobranej już ponad 2 miliony razy) skupił największą w kraju mobilną społeczność, która wysyła sobie komunikaty o zagrożeniach na trasie. Aktywnych użytkowników każdego dnia przybywa, a projekt osiągnął już taką skalę, że producent postanowił pójść krok dalej. Yanosik wkroczył w sferę biznesową, zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych, z sektora B2C zawitał również do B2B. W efekcie powstał Yanosik dla Firm – aplikacja wspierająca zarządzanie zespołem i koordynację zadań wykonywanych w terenie. Po pobraniu jej na smartfona pracownicy mobilni mogą raportować wykonane zlecenia bezpośrednio z trasy. W prosty sposób wysyłają oni GEOnotatki, czyli krótkie wiadomości ze zdjęciem. System GPS pozwala na zapisanie ich lokalizacji, dzięki czemu wiadomo, gdzie je wykonano i czy dane miejsca zostały w danym dniu odwiedzone. W ten sposób szef może zdalnie nadzorować pracę dostawców firmowych towarów, serwisowców, dostarczycieli pizzy, ekip sprzątających, dystrybutorów ulotek i innych wykonawców terenowych zadań.

Yanosik pomaga handlowcom

Yanosik nie zmienił się przez to z asystenta kierowcy w narzędzie „do wszystkiego”, ale niemalże we wszystkich rodzajach działalności ma on zastosowanie. Zapewnia wsparcie wszędzie tam, gdzie liczy się przynajmniej jeden z trzech czynników: lokalizowanie, raportowanie pracy i dotrzymywanie terminów. – Dzięki Yanosikowi dla Firm mam szybki dostęp do informacji i na bieżąco orientuję się
w działaniach całego zespołu – mówi przedsiębiorca z branży home assistance. – Przy przyjmowaniu danego zlecenia, np. nagłej awarii, mogę szybko zorientować się, kto i kiedy będzie w stanie się go podjąć, kto z pracowników dotrze najszybciej na miejsce zdarzenia. Nie tracę czasu na ustalenia telefoniczne i nie muszę być przykuty do biurka, by sprawnie kierować zespołem – dodaje. W razie opóźnień i ewentualnych reklamacji system pozwala sprawdzić, gdzie znajduje się dany pracownik, zapewnić klienta, że jest on już w drodze i powiadomić go o czasie dojazdu.

Yanosik w aptece i na budowie

Yanosik skutecznie sprawdza terminowość (np. w piekarni – gdzie kontroluje dostarczenie na czas pieczywa do danych punktów) i zachowanie porządku (na przykład na placu budowy, gdzie każda z ekip może fotografować dostępny park narzędzi – powstaje stała ewidencja sprzętu, dzięki której wiadomo, gdzie co się znajduje, a sam sprzęt rzadziej ginie). Z kolei przedstawiciel handlowy, np. w branży farmaceutycznej, umawiając się na spotkania z lekarzami i wizyty w aptekach, może odhaczać punkty odwiedzone i zaznaczać te, do których musi wrócić. Pracodawca na bieżąco widzi, na jakim etapie jest aktualne zadanie, gdzie znajduje się kierowca, ile zostało do końca (dzięki GEOnotatkom na bieżąco dowiaduje się też np. ile rozmów przebiegło pomyślnie).

Yanosik wspiera kierowców

Dzięki GPS i funkcji lokalizacji GEOnotatki nie są nowoczesną wersją przypinanych karteczek i stosu zapisków na biurku. Są to notatki osadzone w rzeczywistej przestrzeni, w konkretnym czasie i miejscu. Dla pracodawcy stanowią one wiarygodny obraz tego, jak pracownik naprawdę wywiązuje się ze swych obowiązków. Jednak by także pracownik spojrzał na monitoring przychylnym okiem, musi sam odczuć na sobie płynące z niego korzyści. Jak sprawić, by wilk był syty, ale i owca cała? Warunek jest jeden: monitoring nie może być tylko narzędziem kontroli, ale przede wszystkim – narzędziem komunikacji pomiędzy pracownikiem oraz pracodawcą. Z Yanosikiem dla Firm pracownicy nie muszą się obawiać, że nowe rozwiązanie to coś, na czym tracą. Przynosi im ono wręcz wymierne zyski: bezpieczną i bardziej komfortową jazdę bez mandatów, asystenta kierowcy i nawigację z funkcją omijania korków, szybką wymianę informacji (dzięki czemu mogą sprawniej i skuteczniej realizować zadania). Yanosik dla Firm, jednym słowem, ma być sprzymierzeńcem – nie tylko samego szefa, ale całego zespołu. Na tym polega właśnie jego innowacyjność.

1 komentarz do “Yanosik rozszerza działalność o produkty dla firm”

Dodaj komentarz