Spore straty Samsunga

Grudzień to czas na podsumowania. Dla firmy Samsung będą one wyjątkowo bolesne, gdyż nie osiągnęła ona takiego sukcesu, jakiego się spodziewała. Firma w dalszym ciągu dominuje na rynku, jednak jej udział w sprzedaży obniżył się o 8 procent w stosunku do innych producentów. Firma sprzedała 73 miliony smartfonów, natomiast Apple depcze jej po nogach z 38 milionami urządzeń i 12 procentowym udziałem w rynku.

Na kolejnych miejscach znalazły się takie firmy, jak Huawei, Xiaomi i Lenovo (ta ostatnia odnotowała spadek pozycji na rynku), co może wskazywać, że w dalszym ciągu chcemy kupować smartfony z systemem operacyjnym od Apple.

Świetnie radzi sobie Xiaomi, która w 4 lata wypracowała sobie bardzo dobrą pozycję na rynku. Firma Samsung traci przede wszystkim na tym, że nie wprowadza w swoich smartfonach innowacji i mimo tego, że jest dużo modeli, nie oferują one nic nowego.

Firma ma także pomysł na obronę pozycji dzięki nowej serii Galaxy A i przez wprowadzenie nowego designu smartfonów i metalowych ramek.

Dodaj komentarz