Facebook to wciąż najbardziej popularny portal społecznościowy, jednak widać, że jego przychody wskazują na to, że portal zmierza w złym kierunku. Ostatni rok przyniósł Facebookowi około 3,5 miliarda złotych, czyli około 42% wzrostu. Aplikacja zarobiła przede wszystkim na reklamach, które przeszkadzają gościom portalu. Charakterystyczne jest to, że znaczną część zysku przyniosły reklamy wyświetlane w wersji mobilnej. Jest to aż 70 procent zysków, czyli o 10% więcej, niż w poprzednim roku. Jak widać, bez tabletów i smartfonów, portal nie przynosiłby takich zysków.
Firma spodziewała się większego wzrostu zysków, jednak doszło do odwrotnej sytuacji – Facebook wygenerował o 20% dochodu mniej, niż w poprzednim roku. Jest to związane z dużymi wydatkami na pracowników i badania. Miejmy nadzieję, że firma nie poświęca milionów dolarów na analizę naszych danych. Zuckerberg musi brać pod uwagę to, że każdy portal społecznościowy kiedyś przestaje się cieszyć popularnością i dlatego inwestuje w nowe portale.