Samsung przeorganizowuje wydatki na reklamę

Samsung wydał mnóstwo pieniędzy na reklamy, jednak zwrot z tej inwestycji okazał się niesatysfakcjonujący. O tej firmie można mówić różne rzeczy oprócz tego, że oszczędza na reklamach. Jeden z reporterów Reutersa przejrzał dokładnie strategię marketingową tej firmy i zauważył, że tak duże wydatki wcale nie dają ogromnego zwrotu. 4.3 miliona dolarów wydanego na marketing w roku 2012 rozrosło się w tym roku do zawrotnej sumy 14 milionów na całym świecie w tym roku.

Najwięcej pieniędzy pochłonęło wypromowanie takich modeli jak Samsung Galaxy S4, które potem stanowiły siłę napędową dla firmy. Firma obawia się jednak stworzenia mitu marki podobnego jak w przypadku Apple. Rozwiązaniem reklamowych problemów Samsunga może być wydawanie więcej pieniędzy na spoistą kampanię reklamową, którą poleca konsultant Moon Ji-hun. Nowe produkty powinny być bardziej kojarzone z tymi, które już się utrwaliły w świadomości odbiorców. Największą porażką Samsunga w tym roku była reklama Galaxy Gear, który nie może pokonać konkurencji na rozwijającym się rynku smartwatch.

Dodaj komentarz